LP KANGASALA on aktiivinen lentopalloseura, joka tarjoaa sekä korkeatasoista huippu-urheilua, mutta myös aktiivisen harrastusmahdollisuuden tytöille ja pojille. Haluamme tarjota nuorisolle monipuoliset ja korkeatasoiset lentopallon harrastusmahdollisuudet taitotason mukaisesti.

Tarjoamme lapsille ja nuorille liikunnan iloa kannustavassa ilmapiirissä.  Lentopalloilu harjoittaa ryhmätyöskentelytaitoja ja kehittää urheilijan itsetuntoa. Samalla kehittyy lasten ja nuorten kyky kantaa vastuuta omasta toiminnastaan. Tavoitteena on jokaisen pelaajan lentopallotaitojen, liikkuvuuden ja fyysisen kunnon kehittäminen. Tämän mahdollistaa innostavat ja osaavat valmentajat .

Meillä myös valmentajien on mahdollisuus kehittyä Suomen Lentopalloliiton valmentajakoulutuksessa kouluttautuu tällä hetkellä osa uusista valmentajista ja kokeneimmat valmentajistamme ovat jakaneet omaa osaamistaan myös muille seuran valmentajille toimien heidän tutoreinaan. Järjestämme tarvittaessa myös omia koulutuksia ulkopuolisten kouluttajien avulla. Naisten liigajoukkueen valmennusryhmä on ohjannut nuorisovalmentajien työskentelyä lähemmäs Suomen huippua. Valmentajamme ovat joukkue, jonka tavoitteet ovat lähteneet intohimosta lajiin ja halusta jakaa pelaamisen ilo myös nuorten ja lasten kanssa. Yksi tavotteista on olla eturivissä kasvattamassa seuraavaa huippulentopallon sukupolvea Suomessa.

Seuran toiminnan laajentuessa on myös taustajoukkojen määrä kasvanut. Käytännön  asiat hoidetaan vapaaehtoisten osaajien voimin. Hyvä yhteishenki ja halu toimia huoltojoukkueena joukkueiden tukena turnauksissa, harjoituksissa ja liigapeleissä on poikinut ystävyyssuhteita yli ikäjoukkueiden. Samalla luodaan myös yhtenäistä kasvatuspohjaa urheilijan ravitsemukseen, terveelliseen elämäntapaan tai viikonlopun tekemisiin.

Seurassamme tarvitaan toimijoita moneen tehtävään. LP Kangasala toivottaa pelaajien vanhemmat ja  muut seuratoiminnan kehittämisestä kiinnostuneet lämpimästi tervetulleeksi.

Tule mukavan harrastuksen pariin liikkumaan ja viihtymään!

Toimintamme kehittämiseen olemme saaneet opetus- ja kulttuuriministeriön seuratukea.